Helen
Koordinator – AdministrationHelen jobbar som koordinator på SafeTeam. Hon har mycket kundkontakter och sköter bokning och planering av inkommande jobb, fakturering, beställningar och andra administrativa uppgifter.
Hur trivs du på SafeTeam?
Jag har sedan dag ett känt mig väldigt välkommen här på SafeTeam, både lokalt i Malmö och i övriga organisationen. Jag är så tacksam för alla grymma kollegor runt om i Sverige, alla är så hjälpsamma. Vi jobbar mot samma mål och det känns verkligen.
Hur ser en vanlig dag på jobbet ut?
När jag kommer på morgonen fokuserar jag främst på att ta hand om de eventuella felanmälningar som kommit in på mejl och telefon och får in dessa i planeringen. Sedan börjar jag boka in diverse jobb, fakturera och hjälpa teknikerna med att till exempel beställa material. Ibland gör jag även lite andra administrativa saker, till exempel bokar in besiktning på bilarna. Sådant är roligt, det bidrar till en variation.
Vad är det bästa med ditt jobb?
Att jag kan styra en del själv, det finns ett ramverk, men ändå saker som är varierande. Det är lätt att prioritera rätt och lägga fokus på rätt saker – hög service är alltid viktig.
Hur är arbetsklimatet på SafeTeam?
Jag skulle säga att arbetsklimatet är lättsamt och högt i tak, med kollegor som hjälps åt och ställer upp för varandra. Och en ledning som känns stabil och lyhörd, det är viktigt för mig och det känns tryggt.
Kan du rekommendera SafeTeam som arbetsgivare?
Det skulle jag absolut göra, här finns lika många personligheter som kollegor och det är mixen som gör det så spännande!